sâmbătă, 26 februarie 2011

Comunicarea in relatie. Trucuri de comunicare

La baza unei relatii reusite , va sta intodeauna o comunicarea  eficienta intre parteneri. Insa oricat de mult ne-am stradui , nu vom reusi niciodata sa comunicam perfect , spun asta din experienta .Am o relatie de 2 ani de zile , o relatie in care desi ne intelegem minunat , nu am avut intodeauna o comunicare extraordinara. Au mai fost si probeleme la acest capitol insa credca am atins partea esentiala a acesteia , deoarece inca ne intelegem si inca suntem impreuna. In continuare o sa va enumar cateva trucuri pentru o comunicare reusita in relatie.

Cand vine vorba despre cine suna pe cine, mai degraba decat sa urmezi cine stie ce reguli de-ale prietenilor tai, declara de la bun inceput ca nu te iei dupa reguli conventionale si ca are voie sa te sune sau sa nu te sune dupa cum are chef, si la fel o sa faci si tu.
Scapatul de regulile sunatului poate fi unul dintre cele mai eliberatoare lucruri pe care le poti introduce in relatiile de cuplu. Femeilor le place acest lucru pentru ca elimina o serie de intrebari. Nimanui nu-i place sa astepte sa sune telefonul. Celor mai multi dintre noi ne place sa anticipam un pic, dar vine un moment in care tu, ca femeie, ar trebui sa poti spune: “Gata, la naiba cu regulile. Il sun sa vad ce face.”
 Dupa ce ti-a spus asta, in cazul in care te afli vreodata in situatia de a nu sti daca “sa suni sau nu”, atunci poti sa-ti pui linistita doua intrebari: (1) De ce il sun? si (2) Oare ma simt destul de sigura pe mine, incat sa-l sun chiar acum? Daca il suni din simplul motiv ca asa vrei tu si daca poti sa suporti faptul ca s-ar putea sa nu-ti raspunda tocmai asa cum ti-ar placea tie, atunci da-i bice.
 Un alt lucru de retinut este urmatoarea expresie veche de cand lumea: “Mai bine sa taci si sa fii considerat prost decat sa deschizi gura si sa spulberi orice indoiala”. Nu avem nici o idee cine a inventat expresia asta, dar sigur are sens. Deci ar trebui sa te gandesti cat mai bine ce regula s-ar potrivi situatiei tale.
 Rasadurile barbatului: “Ti-am spus eu!”
Si nu ne referim aici la petunii. Chiar din primele clipe ale unei relatii, barbatul o sa planteze “rasaduri” in mintea femeii, in caz ca va avea nevoie sa culeaga roadele mai tarziu. Acestea sunt ceea ce se numesc rasaduri din categoria “Ti-am spus eu!”. In general, sunt incercari subrede ale barbatilor de a se asigura ca-si iau de pe umeri orice urma de suspiciune in cazul in care hotarasc sa mearga mai departe.

Metode standard de “rasaduri”:
-    Tocmai am iesit dintr-o relatie urata si nu vreau deocamdata o relatie serioasa.
-    Sunt atat de confuz acum…
-    Sunt prea tanar sa ma asez la casa mea, trebuie sa mai distrez un timp.
-    Trebuie sa ma concentrez pe cariera, asa ca nu am timp pentru o relatie serioasa.

Aceste sunt scuzele de baza – poti sa cauti o serie larga de variatiuni pe aceasta tema. Totusi, daca se intampla sa ai de-a face cu un “profesionist” s-ar putea, mai degraba, sa auzi ceva de genul:

 -    N-am avut o copilarie prea grozava, asa ca am probleme de socializare cand e vorba sa ma atasez de cineva.
-    O sa ma iubesti si o sa ma parasesti (semnal de psihologie inverse!).
-    Ma plictisesc de viata asa de usor.

 Fii atenta, pentru ca strambele astea sunt bagate ca sa impuste doi iepuri dintr-o data. In functie de priceperea cu care isi “livreaza” mesajul, acestea pot fi folosite pe post de “rasaduri” timpurii, de tipul “Ti-am spus eu!”, care ies la suprafata in timpul despartirii, dar pot sa apara si in timpul relatiei, ca sa te faca sa iti para rau pentru el si sa incerci sa-l ajuti. Cea de-a doua strategie da timp barbatilor si ii asigura ca “v-ati prins bine” in carlig, astfel incat sa obtina sexul dorit si sa se bucure de faza de luna de miere.
 Momentul pentru a omori aceste “rasaduri” este acum, chiar la inceput. Trebuie sa ai un raspuns la orice iti tranteste. Cere-i sa iti justifice orice iti spune, astfel incat, cel putin, sa-l faci sa se simta ca naiba si sa-l fortezi sa se comporte ca un adult responsabil daca se hotaraste mai tarziu sa te paraseasca.
 Daca, de exemplu, zice: “Chiar nu vreau o relatie serioasa acum”, tu spune-i: “Ce intelegi tu prin “serioasa”, pentru ca eu vreau sa ma asigur ca e pentru amandoi acelasi lucru. Si, la urma urmei, unii cred ca sexul e o treaba serioasa.” Sau, daca zice: “Am avut o experienta neplacuta cu fosta mea prietena, asa ca acum suflu si in iaurt”, tu spune-i: “Eu nu sunt fosta ta prietena si nici tu nu semenei deloc cu fostul meu prieten, asa ca eu cred ca ne tinem bine.” Trebuie sa-i dai de inteles ca nu te-ai nascut ieri. Daca observi ca incearca sa-ti bage o stramba si nu-ti vine in cap nici un raspuns rapid la momentul respectiv, tine minte intamplarea, adu din nou subiectul in discutie cu prima ocazie si serveste-i raspunsul. Fa-l sa se simta raspunzator pentru cuvintele si faptele lui.
 “Rasaduri” femeiesti  
Din momentul ce toti barbatii au o strategie de iesire, ai si tu nevoie de una. E trist ca trebuie sa te gandesti la despartire chiar cand ai cunoscut pe cineva, dar daca nu e el cel nepotrivit, dintr-un motiv sau altul, ai nevoie de un plan ca sa iesi basma curata din poveste. Baga-i bine de tot in minte “rasadurile” de mai jos:
 -    Cele mai importante lucruri pentru mine sunt sinceritatea si increderea. Daca un tip nu e sincer, nu are prea multa barbatie.(Spune-o ca si cum nu l-ai considera niciodata ca facand parte din acest grup, ci ca si cum ai vorbi de alti barbati.)
-    De obicei, dureaza ceva pana ajunge cineva sa ma cunoasca. Barbatii si femeile sunt diferiti in privinta asta. Si cu cat ma cunosti mai bine, cu atat devine mai interesant (fa-i cu ochiul!).
-    Niciodata n-o sa cer cuiva sa-mi ofere mai mult decat sunt eu dispusa sa ofer, de aceea sunt asa de generoasa.
-    Pe tipul cu care am fost inainte l-am ucis cu un tarnacop pentru ca s-a despartit de mine (chicoteste!). Glumeam.

 Secretul e sa fii foarte subtila, dar totodata foarte clara. Gandeste-te la treaba asta ca la a-i lipi pe corp biletele cu care trebuie sa tina minte daca vrea sa fie iubita lui. Daca-l prinzi ca nu se tine de “biletelele” tale, adu-i pur si simplu aminte ca a luat si el parte la “sedinta” si ca ar fi mai bine sa-si intre in forma. De exemplu:
 -  Il prinzi cu o minciuna: “Oamenii care mint sunt niste lasi; barbatii adevarati sunt curajosi”.
-    Nu isi deschide inima si nu incearca sa te cunoasca: Spune-i mai multe saptamani la rand ca esti la menstruatie – intelegeti ce vrem sa spunem.
-    Iti cere sa te dai peste cap pentru el, lucru pe care el nu l-a facut niciodata pentru tine: “Imi pare rau, dar trebuie sa-mi asez lucrurile in dulap. Nu pot sa fac asta acum.”
-    Se poarta ca un dobitoc: “Ai asigurare de viata?”



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu